Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

En tredjedel

En tredjedel av min graviditet har passerat. Det känns som att veckorna går lite fortare nu än i början, men dagarna känns ändå långa. 


På eftermiddagarna får jag väldigt ont i ryggen. Barnmorskan gissar på ischias. Jag skulle behöva sitta ner nån stund då och då under dagen för att vila/belasta ryggen annorlunda, men det finns inte riktigt utrymme för det på min arbetsplats. Det är klart att jag hinner sitta ner ibland, men verksamheten måste styra när det passar och inte det ryggonda. Nu är mina lunchraster inlagda på schemat fyra dagar av fem iaf. Tisdagar är fortfarande inte löst, men det går åt rätt håll. 

Idag börjar jag lite senare, men det blir ingen sovmorgon ändå. Klockan åtta ska jag vara på MVC för provtagning. Så långt det är möjligt vill jag lägga MVC-besöken utanför arbetstid så jag slipper slösa ledighet och då är det min sovmorgon som ryker. Jag tar enstaka extratimmar då och då för att samla mer komptid. Alla besök kommer inte kunna ligga på onsdagsmorgnar, och då är det skönt att ha lite inarbetad tid att ta av. 

I övrigt är varje dag den andra lik i stort sett. Jag är inte lika trött som de allra första veckorna, men efter en arbetsdag har jag inga krafter kvar. I stort sett varje dag efter jobbet nästan skyndar jag mig hem, äter nåt och kan sen äntligen sträcka ut i soffan. Där vilar jag sen (sover ibland) tills det är dags att krypa i säng och sova för natten. När jag vaknar brukar ryggen göra mindre ont. Det känns skönt att veta att vila lindrar. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: