Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

MVC

Igår var jag på kontroll på MVC. Allt såg bra ut. Mitt järnvärde låg på 114 och jag kan som väl är ligga kvar på samma dos Niferex. Jag tar en tablett varannan dag och jag vet ärligt talat inte hur jag skulle ha klarat en höjning. Järntabletter kan fungera... hm... något förstoppande om en säger så... Magen (livmodern, SF-måttet) mättes för första gången och den låg på medelkurvan eller något över. Vikten som skrevs in i min journal visar på tretton kilos uppgång sen start. Förutom de mer fysiska bitarna pratade barnmorskan om val av BB och BVC och lite andra praktiska saker. Jag ska snart boka in mig för studiebesök på förlossningen/BB. 

När det var dags att lyssna på hjärtljuden blev bebisen lite upprörd. Först försökte hen helt enkelt flytta på sig för att slippa undan, men det gick väl sådär. Ytan är ju något begränsad. När det inte gick att fly blev det i stället några välriktade och hårda sparkar och hjärtljuden gick upp. Barnmorskan fick då lyssna lite till för att se så att de gick ner till normal nivå igen. Det gjorde de, så jag lämnade kontrollen med godkändstämpel. 

I förrgår ansökte jag om föräldrapenning hos försäkringskassan. Planen är att vara helt borta från jobbet 180301-190331, alltså tretton månader, och jag har lämnat in min ledighetsansökan till chefen. Sakta men säkert bockar jag av det jag kan på min "att göra"-lista. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: