Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Nedstämd

Det har inte varit någon vidare helg. Jag har varit trött och ledsen och inte orkat ta mig för någonting. Tiden blir lång när en inte orkar annat än att varva vila och sömn. Jag vet inte varför jag känt mig så nedstämd. Kanske är det hormoner som ställer till det? 

Igår försökte jag mig på att ansöka om föräldrapenning. Jag kunde inte göra klart min ansökan eftersom jag inte har koll på allt försäkringskassan behöver veta. De vill veta när jag anställdes, när nuvarande löneavtal skrevs och när nuvarande lön började gälla. Det hade varit enklare om arbetsgivaren lämnat in dessa uppgifter, men tydligen ska en göra det själv. Jag har mailat lönekontoret och hoppas få svar på mina frågor redan i morgon så jag kan färdigställa min ansökan. 

"Bara" en arbetsvecka kvar innan fem dagars ledighet. 28 februari (senast) gör jag min sista arbetsdag på ett tag och jag vet inte hur jag ska orka. Det är inte på grund av graviditeten, utan på grund av arbetsbelastningen. De nya arbetsuppgifterna jag fick i augusti trodde jag skulle leda till bättre arbetsmiljö, men så har inte skett tyvärr. Jag kämpar på. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: