Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sömn...

Det är som att kroppen helt kör sitt eget race och jag får försöka hänga med så gott jag kan. Jag kan ena stunden känna mig relativt pigg för att bara minuter senare inte kunna hålla ögonen öppna. Jag vaknar mitt i natten trots att jag är jättetrött och verkligen behöver all sömn jag kan få. 03:18 vaknade jag till exempel i natt. Jag var sen vaken i cirka en och en halv timme. Drömmer konstigt gör jag också. 

Jag har på det hela taget haft en bra helg. På helgerna kan jag utan problem följa kroppens egen rytm och det mår jag allra bäst av. Bebisen har varit jätteaktiv hela helgen, så nu kan det eventuellt följa ett par lugna dagar. 

Gällande graviditeten har tankarna mer och mer börjat handla om förlossningen. Jag är inte orolig för att jag ska föda fram ett barn (inte än i alla fall), men jag kan känna en stress över att jag kanske inte får det som jag vill ha det. Jag vill verkligen ha med D. Det finns andra som skulle kunna ge stöd, men inte på samma sätt som han. Han frågar ofta om jag verkligen tror att han som inte kan något om bebisar är bäst lämpad för uppdraget och jag svarar alltid samma. Jag vill inte ha med honom för att han ska sköta bebisen. Han är den människa jag känner mig mest trygg med och den som jag kan vila hos. Jag har inga som helst förväntningar på hans insats, jag vill bara ha honom nära. 

Nej, nu är det dags att påbörja den här dagen på riktigt. En lång arbetsdag efter så kass sömn som i natt är inte optimalt, men det är bara att bita ihop. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: