Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Ute är mörkt och kallt...

... i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen. 

Luciadagen. Jag ligger i sängen och hör hur det blåser ute. Jag vill inte gå upp. Jag vill inte gå till jobbet. Jag vill släcka igen, dra täcket om mig och sen inte gå upp förrän tidigast i morgon eller om en vecka eller så. 

Igår fick jag mitt paket från H&M. Tre gravidplagg som passade storleksmässigt i alla fall. Nu återstår att se hur jag trivs i dem. Jag har egentligen helst  långbyxor typ jeans, men vissa dagar tycker jag att precis alla kläder klämmer och sitter för hårt. Jag hade därför beställt tre tunikor/klänningar som jag tänkt ha med leggings eller strumpbyxor. Två i mjuk trikå och en som inte är så stretchig, men i stället vid. Om kläder är för mjuka och sköna känns det som myskläder och något jag bara borde ha hemma, men jag tänker att jag får göra ett undantag nu när jag sväller åt alla håll. 

Idag jobbar jag till fem. I morgon är det möte direkt efter ordinarie arbetstid och jag jobbar till sju. På fredag slutar jag fyra. Allt efter fyra är kämpigt. Igår hade jag klipptid klockan fem och höll nästan på att somna i frisörstolen. Jag ser verkligen fram emot den extra ledighet som julen innebär. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: