Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Något som gror iaf

Jag tycker om att se frön gro och plantor växa. Jag är riktigt dålig på det här med att odla, men år efter år kämpar jag på med en dåres envishet. 


Jag lyckades övervintra två av fem jordgubbsplantor, men gjorde misstaget att lämna dem ute under påskhelgen när jag reste bort. Så späda plantor i kruka kombinerat med minusgrader är ingen höjdare. Jag har nu köpt nya plantor och jag tar det säkra före det osäkra och plockar in dem varje natt. Det gör jag med alla mina växter. Jag har också små tomatplantor som nog inte kommer hinna växa sig stora. Jag var sist på bollen, men testade i år tomatskivor i kruka. Nästa år ska jag börja mycket tidigare. 


Jordgubbsplantor och blandat grönt. Jag lyckades övervintra pelargoner. De är inte snygga, men de lever!
Mina stackars förvirrade ekar. De hade vår när alla andra hade höst. Nu när alla andra har vår börjar de fälla sina höstlöv.
Förra året hittade jag en "näsa" som börjat gro. Jag satte den i kruka på balkongen och den lille kämpen klarade vintern.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: