Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Lugn bebis

I förrgår sparkade bebisen så mycket att det till slut nästan var jobbigt. Igår var det väldigt lugnt och det var faktiskt ännu jobbigare. Jag är inte direkt orolig eftersom jag ändå kände rörelser, men jag föredrar utan tvekan dagar med mycket sparkar. Bebisen är så ojämn i sitt rörelsemönster, men viss regelbundenhet kan jag ändå se. En dag med ett himla liv i magen följs av "vilodagar". Men. Idag hoppas jag ändå på  lite mer rörelse. 

Det märks att bebisen börjar bli större. I början när jag kände rörelser var det på ett ställe i taget och då liksom mitt i magen. Nu når bebisen längre ut mot sidorna och jag kan känna sparkar lite överallt. 

Jag har hittills haft en lätt graviditet och jag har förstått när jag pratat med andra att jag inte har rätt att klaga det minsta. Alla andra har haft det sååååå mycket värre. Jag säger därför inte längre hela sanningen när någon utanför familjen frågar hur jag mår. Det kunde så klart varit värre, därmed inte sagt att jag saknar utmaningar. Jag är så trött och sliten att jag inte gör något mer när jag slutat jobba för dagen. Jag minns inte ens hur det känns att ha energi. Jag kan i huvudet minnas den sköna känslan av ett träningspass, men kroppen minns inte. Långsamt promenadtempo med små steg är det som fungerar om inte sammandragningar eller foglossning ska bli värre. Jag är tacksam över min bebis och att jag faktiskt klarar det jag behöver klara, men mentalt är det påfrestande att hela tiden ligga på gränsen till vad jag orkar. Ikväll behöver jag tvätta, så jag behöver nog sova en stund efter jobbet. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: