Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Krämpor

Förutom tröttheten har min graviditet hittills varit väldigt enkel, men nu börjar saker och ting förändras. Det är dock inte värre än att jag hanterar det. I fredags var jag på Apoteket. Lactulos mot icke-fungerande mage och Novalucol mot de sura  uppstötningarna behövde inhandlas. Lactulosen har ännu inte gett önskat resultat och Novalucol som alltid fungerat tidigare hjälper bara en kort stund. Jag försöker "sittsova" och följa andra knep för att magsyran inte ska få vinna, men just  nu är det en  ojämn kamp. Jag får ge det ett litet tag innan jag letar vidare bland produkterna. Det är ganska begränsat urval när en är gravid. 

Jag har också börjat känna av vad jag tror är början till foglossning. Det är svårt att beskriva var det onda sitter, men i skrevet liksom. Det känns också högt upp på insidan av låren. Som om jag cyklat på en cykel med för hög och bred sadel ungefär. 

I helgen har jag mestadels vilat. Vilat för att klara ännu en arbetsvecka. 



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: