Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Helgen

Jag har varit sjuk hela helgen. I morse när jag vaknade intalade jag mig att jag var frisk, så jag duschade och klädde mig i annat än pyjamas. Det gick bara en liten stund, sen bytte jag tillbaka till pyjamas och bäddade ner mig igen. Nu ikväll känner jag mig mer "normalförkyld" och siktar in mig på att jobba i morgon. 


Jag känner mig lite snuvad på helg faktiskt. Det låter säkert jättekonstigt nu när jag varit hemma i fyra dagar, men så är det. På helgerna brukar jag jobba ikapp med städning, tvätt och kanske lite matlagning. Sen jag gick hem från jobbet i torsdags har jag bara legat stilla och gjort absolut ingenting. Nu ligger jag efter mer än vanligt och är på ett riktigt uselt humör. Jag slipper ju inte undan mina hushållssysslor bara för att jag varit sjuk. Ingen kommer att göra det åt mig. Nu är jag tröttare än vanligt OCH har ner att göra än vanligt. Jag vill inte jobba i morgon, men jag är inte så sjuk att jag behöver vara hemma. 

I helgen när jag ändå bara legat i soffan har jag sett över min ekonomi ytterligare. Jag har sålt fonder och kommer att betala de sista 15.000:- på fyrpacket nästa gång räkningen kommer. Jag har dessutom tagit beslutet att åtminstone för tillfället sluta skänka pengar. Jag har varit månadsgivare hos Unicef, Cancerfonden och Barncancerfonden, men nu inför föräldraledighet känner jag att jag måste skära ner på utgifterna ytterligare. När sluträkningen till fertilitetskliniken är betalad kommer jag i stället att spara till min buffert. Är jag riktigt sparsam och inget oförutsett händer kan jag kanske lägga undan 3000:- varje månad. De pengarna kommer att behövas under föräldraledigheten tänker jag. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: