Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Blivande kompis?

En av mina närmaste vänner är exakt ett halvår yngre än jag. Igår föddes hennes dotter, så våra barn kommer att ha precis samma åldersskillnad (så när som på två dagar). Jag hoppas att våra små i framtiden kommer att gilla varandra och ha lika mycket kul ihop som vi haft. Det är förstås inget jag kan eller tänker försöka styra över, men jag hoppas. Hur som helst är jag så otroligt glad för min kompis skull. 

Det är så kul att jag och min kompis följs åt i detta och det ska bli roligt att kunna umgås lite under föräldraledigheten. Jag känner ingen annan som är hemma på dagarna och föräldragruppen har inte bidragit alls på den fronten. Det är nämligen bara jag och en förälder till i vår "grupp". 

Lite avundsjuk blir jag på min kompis som nu är mitt uppe i värsta bebisbubblan. Jag tyckte att min förlossning var en otroligt häftig upplevelse och jag skulle mer än gärna göra om det. Dygnen på bb och första tiden hemma var bland  det mysigaste jag varit med om. Riktigt stort var så klart att äntligen få se vem som legat i magen så länge och sen få ta med det lilla knytet hem. Att kärleken till det lilla livet sen bara växer och växer gör ju inte det hela sämre heller. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: