Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Fantastisk helg

D har varit här i helgen och vi har haft det otroligt mysigt. Många verkar inte tro att det går att ha ett distansförhållande under en längre tid, men vi har klarat det i snart tre år. Det är klart att det varit enklare om vi bott lite närmare varandra, men vissa saker råder en inte riktigt över. Det ser ut så här och vi har fått det att funka så här långt. Med kärlek, respekt, kommunikation, envishet och tålamod kommer en långt. Nu är det fem veckor tills vi ses igen och jag längtar redan. 

L:s utveckling. Vilket äventyr jag får vara med på! L förflyttar sig nu ganska snabbt, men hon har inte riktigt kontroll. Hon står ofta i krypställning eller på händer och fötter, men ålar sen baklänges och hamnar ofta under sängen eller byrån utan möjlighet att själv ta sig därifrån. Hon backar helt enkelt tills det tar stopp. Hon förstår och roas av "titt-ut", hon testar nya maträtter med stor nyfikenhet och när vi sjunger visar hon tydligt att hon har favoritsånger. L älskar att bada och hennes hud är tack vare flitigt smörjande i så bra skick att hon kan få bada aningens oftare än en gång i veckan. 

Det är inte alltid enkelt att vara ensamstående förälder, men jag känner mig otroligt lyckligt lottad. Det har varit kämpigt ett tag när L:s sömn inte fungerat så bra, men jag försöker tänka "this too shall pass". Vi tar en dag i taget och gör så gott vi kan, L och jag. Livet är fint just nu. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: