Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Läsning och ännu mera utveckling

Sen en vecka tillbaka läser jag för L. Hon är väl inte direkt någon god lyssnare, men jag tycker om att läsa och jag tror på att tidigt grundlägga goda vanor.  Det känns också viktigt att hon tidigt får höra många ord och då är högläsning perfekt. 

Igår hände något jag verkligen längtat efter. L sträckte sina armar mot mig för att bli upplyft. Det var en så härlig känsla. Hon lyckades också åla några centimeter FRAMÅT för att nå en leksak hon ville ha. Hon utvecklas enormt fort nu!

L har börjat testa nappflaska. Jag vill ge välling som komplement till amningen och på sikt som ett alternativ till gröt, men nappflaska är svårt för L. Jag gör en liten smakportion välling och hon är jätteintresserad, men hon lyckas inte suga på nappen så det kommer något. Inte helt överraskande eftersom hon aldrig tog napp, men jag tänker fortsätta testa. 

Just nu sover L i min famn. Hon behöver sova, men senaste tiden har hon vaknat så fort jag försökt lägga ner henne, så här sitter vi nu.  Jag hade behövt sova lite jag också, men att vila med slösurfande och ljudbok är inte fel det heller. 

(null)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: