Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sömn

Jag vet inte om det är på grund av utvecklingsfas eller vad det är frågan om, men L har liksom helt halkat av banan vad gäller sömn. 

Jag är bortskämd och L har egentligen sovit helt okej ända från början. När hon var tre månader sov hon i stort sett hela nätterna och behövde bara nattamat enstaka gånger. Sen strax innan vi åkte till D har hennes nattsömn varit ganska dålig och jag såg då ett samband med att hon blivit så snabb på att vända sig till mage utan att kunna vända tillbaka. 

Nu kan hon vända tillbaka och hon har även förstått att hon kan lägga ner huvudet och sova vidare på mage, ändå sover hon oroligt. Jag har testat att ge gröt på kvällen om det skulle bero på att hon är hungrig, men det gör ingen skillnad. Hon vaknar och vill ha bröstet ändå. Hon behöver snutta, men har helt slutat med tummen. 

När vi var hos D sov hon ofta något längre pass mitt på dagen och var sen på gott humör under kvällen, men nu verkar hon inte vilja sova på dagen längre. Idag blev hon mer och mer ledsen innan hon till slut somnade av utmattning i bärselen. Då var klockan fyra och hon verkar sova för natten. Jag har tagit upp henne, bytt hennes blöja, klippt hennes naglar, men hon bara sover vidare. Jag förstår ju att hon är trött eftersom hon knappt sovit idag, men jag hade hoppats på att ha henne vaken under kvällen. Jag antar att morgondagen kommer börja väldigt tidigt.

Det är jobbigt för L när vi inte får till hennes sömn och hon har varit väldigt ledsen idag. Jag tänker att det bästa jag kan göra är att gå och lägga mig så jag hinner få lite sömn jag också, och så börjar vi på en ny kula i morgon. Enligt appen har vi cirka tre veckor kvar av den här fasen. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: