Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Andra natten

Jag var lite orolig över hur jag skulle orka natten och jag kände på förhand att risken för att jag skulle vika ner mig och ge bröstet var stor. Vi fick dessutom sämsta tänkbara uppladdning när L kräktes upp all kvällsgröt innan vi ens lämnat bordet. Det var första kräkningen på en månad och det var en rejäl sådan. 

Det blev alltså sanering av kök och handtvätt av kläder. L fick duscha, sen behövde hon ju få ny mat eftersom hon gjort sig av med allt hon nyss ätit. Hon åt smörgås med mjukost och drack vatten till. Sen fyllde vi på med en stunds amning. L blev övertrött och hade svårt att komma till ro, så när vi legat i sängen ett tag gick vi upp så hon fick amma lite till. Vi gick upp och satt i soffan med lampan tänd eftersom jag vill komma bort från att L äter i sömnen. När hon ätit klart släckte vi och gick och la oss. 

Hur många gånger L vaknade i början av natten vet jag inte, men hon somnade om ganska lätt till att börja med. Jag tog upp henne och vaggade ett par minuter, sen sov hon igen. Strax innan tre blev det värre. Då fick jag bära runt henne i selen i närmare en halvtimme. Hon skrek, men inte så länge. När vi la oss fick hon ligga på mig och hon somnade väl riktigt halv fyra. Sömnen efter det var orolig, men hon somnade om när jag buffade lite på henne. Vi tog morgon halv sex. L åt bara lite av sin gröt, så vi fyllde på med amning. 

Andra natten utan amning gick mycket bättre än väntat och jag hoppas att det värsta är gjort nu. Drömmen vore att få lite mer sammanhängande sömn, det skulle både L och jag må bra av. Om det innebär att morgonamningen får göra tillfällig come back får det vara så. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: