Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Julkort

Egentligen har jag länge tänkt att jag ska sluta skicka julkort, men i år kändes det viktigt att skicka. Under alla år av barnlängtan har jag nämligen drömt om att låta trycka upp egna julkort med mitt barn som motiv, precis som så många andra gör, och nu har jag ju äntligen den finaste av ungar. En så liten sak som ett julkort har varit som en målbild och det känns så mäktigt att uppleva det på riktigt. Jag grät en skvätt när jag fick hem bunten med kort. Jag har alltid varit känslosam, men sen L kom till världen finns ingen hejd på vad jag kan hitta för anledning att gråta. 

Jag var på sätt och vis mamma förra julen också, men i år är första julen med bebis på utsidan. Jag minns att L var så lugn och stilla i magen på julafton att jag hann bli lite orolig,  men att hon var vaken en del på kvällen. Det var så mysigt att känna  hennes rörelser. L var över lag en väldigt stillsam bebis när hon låg i magen, men hon tar igen det nu. 

Det är snart tio månader sen hon föddes, min dotter. Det känns som en evighet sen, samtidigt som det känns som att det var alldeles nyss. Jag har fortfarande svårt att förstå att jag är någons mamma. Att L är min dotter. Min dotter. 

Vår lägenhet är förresten uppsagd och kontraktet upphör på L:s ettårsdag. Vi ska flytta till en trea!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: