Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Fredag

Äntligen är det dags för veckans sista arbetsdag. Jag kommer att vara ledig en stund på förmiddagen för att åka och skriva papper gällande faderskap. Det ska bli skönt att få det gjort så att det finns svart på vitt att jag är barnets enda förälder. Jag räknar kallt med att faderskapsutredningen läggs ner direkt eftersom jag kan uppvisa dokument från kliniken. Jag tror det räcker med två av dokumenten, men jag tar med allt jag har för säkerhets skull. I "skaffa barn"-mappen finns kontrakt, intyg gällande bekräftad graviditet, behandlingsplan mm. Skulle familjerätten ändå inte vara nöjda får de väl kontakta kliniken. 

För exakt ett år sen var jag på ultraljudsundersökning. Jag minns hjärtklappningen när kliniken sen ringde upp och meddelade att allt såg bra ut och att det skulle bli insemination dagen efter. Första försöket lyckades inte, men där och då började vägen till ett barn på riktigt. Äntligen hände det något! Sen dröjde det i och för sig några månader till, men nu är jag snart i mål. Snart börjar livet som förälder. 

På jobbet är det otroligt segt nu. Min vikarie klarade sig i tre dagar, sen blev hon sjuk. Jag hoppas att hon är tillbaka nästa vecka. Det känns tryggare för mig när hon är på plats eftersom jag då vet att jag kan gå hem direkt om jag inte orkar mer. Måste jag gå hem så kommer jag förstås att göra det ändå, men det känns ju bättre att lämna en arbetsplats som har full bemanning än att lämna kollegorna i sticket. 

Helgen blir lugn. Det är kalas för ett av syskonbarnen, men jag har meddelat att jag inte kommer. Jag orkar inte. Jag ser fram emot att bara vila. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: