Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Gnället fortsätter

Det finns en del grejer som kan följa med en graviditet som inte är så himla charmiga. Jag har till exempel haft väldiga problem med halsbränna och sura uppstötningar. Gaviscon har fungerat väldigt bra fram tills ganska nyligen, nu vet jag inte riktigt hur jag ska hantera det. Jag har läst att det kan lätta mot slutet av graviditeten då magen sjunker, men inte för mig. För mig har det i stället blivit värre. Jag vaknar på nätterna av att jag är på väg att kräkas. Gaviscon lindrar tyvärr bara en kortare stund. I natt har jag varit uppe och ätit yoghurt ett par gånger. Det känns okej så länge jag äter, men jag kan ju inte äta oavbrutet. 

Jag har varit vaken jättemycket i natt och bebisen har varit gullig nog att hålla mig sällskap. Jag vet inte hur jag i längden kommer att klara sömnlösa nätter sen när hen är på utsidan, men kroppen gör sannerligen sitt bästa för att förbereda mig och jag sover ungefär en halvtimme i taget. Vissa gånger somnar jag om nästan direkt, andra gånger är jag vaken ett tag innan jag kommer till ro igen. Jag känner mig ganska mosig i huvudet nu, men det känns säkert lite bättre sen när jag duschat. 

Igår lagade jag en enkel tomatsoppa med kyckling. Den blev faktiskt ganska god. Det allra bästa är att jag nu har riktig mat för flera dagar som bara är att värma. Det har blivit alldeles för mycket micrad risgrynsgröt senaste tiden. Att vara gravid och trött har varit väldigt nyttigt för mig. Jag har fått tänka om när det gäller så mycket! Jag har blivit tvungen att välja ut vad som är viktigt och låta resten vara. Och tänk, det händer ingenting om jag inte orkar dammsuga eller diska lika ofta som vanligt. Visst fortsätter golvet vara smutsigt och det ser tråkigt ut med en massa disk i köket, men that’s it. Världen går inte under. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: