Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Inte så lång tid kvar nu

Lite beroende på hur en räknar blir det olika datum för beräknad förlossning. Räknar jag till exempel från senaste mensens första dag är det 28 februari. Räknar jag med att ägget släppte ett dygn efter Ovitrelle och befruktades nästan direkt blir det första mars. (Detta stämmer bäst med mätningarna från ultraljud.) Läkaren på kliniken räknade att befruktning skedde dygnet efter inseminationen och fick då fram andra mars och det är det som är mitt officiella datum. Andra mars är alltså vad som står i min journal och i försäkringskassans papper. Egentligen spelar det inte så stor roll eftersom de flesta bebisar ändå inte kommer när de "ska" och oavsett hur en räknar så är det inte så lång tid kvar innan det är dags. 

(null)

Härom dagen fick jag hem en fleeceoverall jag med hjälp av D köpt begagnad. Den var jättefin! Nu har bebisen nåt varmt att ha på sig när vi åker hem från BB. Jag tänker att overallen blir perfekt att ha i vagnen sen också, med varierande tjocklek på filtar upptill.   
(null)

Jag har sovit riktigt dåligt i natt, jag har vaknat säkert tio gånger. Jag drömmer helt tokiga drömmar, jag behöver sen länge gå upp och kissa några gånger varje natt och förkylningen med tillhörande nästäppa gör inte någonting bättre. Jag är försiktig med nässpray eftersom jag blir ännu mer täppt efteråt, men de senaste dagarna har jag ändå unnat mig lite för att stå ut. Riktigt nässpray alltså. Sån där spray med koksalt är helt verkningslöst på mig tyvärr. En kan inte vara förkyld hur länge som helst, så jag räknar med att snart ha snorat färdigt. 

Inklusive idag har jag som mest bara arton dagar kvar att jobba. Jag ser ljuset i tunneln så att säga. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: