Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sammandragningar

Jag har mycket sammandragningar nu i kväll. Jag kan inte säga att det gör direkt ont, men de är kraftigare än tidigare och skönt det då inte. Sen är jag i och för sig enormt trött och det brukar leda till mer sammandragningar så jag ser det inte som något tecken på att förlossningen är på gång. 

Idag har jag av flera på jobbet fått höra att jag är stark och duktig som jobbat så här länge. Det är klart att  det är roligt att kollegor har positiva omdömen om en, men jag delar inte deras syn. Jag är varken stark eller duktig. Jag har jobbat för att jag haft turen att orka och klara av att göra det.  Det har ingenting med varken styrka eller att vara duktig att göra. Det gick helt enkelt. 

En kommentar som värmde mer var den om att jag är modig och stark som bildar familj på det sätt som passar mig. Det är jag faktiskt stolt över. Jag har haft en enorm barnlängtan under så många år och jag är nu på väg att nå min dröm. Jag har vågat trotsa normer och fördomar.  Jag har sparat ihop tillräckligt med pengar för att bekosta äventyret själv och jag är väldigt redo för föräldraskap. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: