Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sömn och förkylning

Kroppen är otroligt sliten nu och det gör mig ganska ledsen. Magen är faktiskt inte så tung, foglossningen har inte blivit värre och det har varit lugnt med sammandragningar ett tag, men efter två veckor är jag fortfarande väldigt förkyld och sömnen fungerar inte alls. Jag trodde jag skulle somna efter jobbet igår, eller åtminstone ganska tidigt, men så blev det inte. Jag somnade nog runt halv tolv. Efter en miljard uppvaknanden vaknade jag "på riktigt" vid halv fem.  Jag har inte någon fantastisk sömn i vanliga fall, men så här svårt har jag aldrig haft tidigare. I helgen ska jag bara vila allt vad jag orkar. Om jag vill ha kläder på mig den närmaste tiden behöver jag i och för sig tvätta också, men förutom det ska jag bara vila. 

I förrgår kom en kollega fram och frågade om jag köpt någon bröstpump. Hennes dotter hade en som hon ändå tänkt göra sig av med, så hon undrade om jag ville ha den. Den var näst intill oanvänd! Jag tog tacksamt emot och igår diskade och kokade jag alla delarna. Jag har tidigare funderat på om jag borde köpa en pump för säkerhets skull, men kommit fram till att jag skulle avvakta och köpa först om det blev nödvändigt. Nu behöver jag inte tänka mer på det. Jag har haft en enorm tur med alla bebisrelaterade saker. Jag har fått så mycket att jag nästan skäms. Jag har väldigt många fina, omtänksamma människor omkring mig. Jag glömmer tyvärr det ibland eftersom de som är mindre omtänksamma och mer klumpiga hörs och syns mest. 

Bara 7,5 h arbetsdag kvar innan helg. Det fixar jag. Klockan fyra är veckans slit över och jag ska bara hem och lägga mig. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: