Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Söndag

Jag är glad över att jag såg till att bli klar med det mesta av bebisförberedelserna i god tid. Det var verkligen en otroligt seg förkylning jag drabbats av! Det är väl inte en optimal uppladdning inför förlossning, men lite småfix klarar jag. Idag ska jag göra köttfärsbiffar till frysen. Två sorters pyttipanna och ett par påsar klyftpotatis ligger där redan. Skafferiet är påfyllt med pasta och påsar med soppa som bara är att värma. Kladdmuffins och glass har jag också fixat. Jag tänker att det är skönt att slippa allt för mycket hushållsarbete de första dagarna med bebis. Ica ligger nära, så det är lätt att handla det som sen saknas, typ yoghurt, mjölk och ägg. 

D säger att han kan fixa och greja när han är här, men jag vill att han ska ha så få måsten som möjligt. Jag vill ha hans sällskap och stöd, men i övrigt vill jag ha förberett det jag kan. Hjälpa till är en sak, men han är min partner och inte min betjänt. 

Senare idag ska jag tvätta också. Det hade varit underbart med egen tvättmaskin, men nu har jag ju inte det. Jag måste planera mina tvättider bättre framöver och tvätta lite oftare. Nu tvättar jag inte förrän jag knappt har något att ta på mig. Jag vet ju att jag snart ska föda barn och det vore ju skönt om inte alla kläder ligger i tvättkorgen när jag kommer hem från BB. 

Jag vaknade tidigt och åt frukost vid fem. Sömnen är verkligen så jäkla usel! Jag ska vila lite i soffan innan jag duschar och sen börjar dagen på riktigt. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: