Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vecka 37

I början av veckan trodde jag att förkylningen var på väg att dra sig tillbaka, men ack så jag bedrog mig. Den tog bara sats och samlade kraft nog att slå lite hårdare. Hostan har till exempel gjort entré. Jag gör mina knipövningar och än så länge lyckas jag hålla tätt, men för min del innebär graviditetens sista veckor i kombination med hosta ökad spänning i vardagen om en säger så... 

Om en nu tvunget ska vara förkyld då och då, är jag tacksam att jag bockar av det nu eftersom jag då förhoppningsvis hinner repa mig innan det är dags att möta min lilla avkomma. D är också förkyld. Jag har dåligt samvete över att ha smittat honom, men han säger att OM han smittades i helgen så var det värt det. 

Det är fredag och det innebär en något lättare arbetsdag. Jag jobbar till fyra och kommer väl ligga nerbäddad i soffan senast halv fem. Ikväll blir det nog någon film tillsammans med D. Han frågade igår om "vi fyra" skulle se nåt ihop, alltså katten, bebisen, D och jag. Jag tycker det känns så fint när han säger så, när han ser oss som en enhet liksom. Världens bästa lag. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: