Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vecka 39+2

Nätterna är verkligen kämpiga nu. Halsbränna och sura uppstötningar gör att jag vaknar varje timme. Gaviscon ger lindring,  men bara en kortare stund. Yoghurt har i stort sett samma effekt, men smakar väldigt mycket godare. Jag längtar så efter att slippa detta och undrar om det går över så fort bebisen är ute, eller om det hänger i ett tag. Just nu känns halsen alldeles sårig och liksom sönderfrätt. 

När jag gick hem från jobbet i fredags trodde jag att något skulle hända i helgen. Jag kan inte säga exakt vad det var, men kroppen kändes annorlunda. Inget har hänt, så jag antar att det var ett rent önsketänkande. Samtidigt är det en jäkla tur att helgen blev lugn eftersom det hade varit ännu svårare eller till och med omöjligt att få hit D då. Söndagar verkar vara en populär dag för tågresor och många avgångar var igår helt slutsålda. 

Strax innan fem i morse gav jag upp tanken på mer sömn. Jag behöver verkligen sova, men det går bara inte. Bäst sover jag nog på eftermiddagarna. Jag sover egentligen inte längre stunder då, men det känns som att sömnen blir djupare och mer effektiv. 

Just nu ligger jag i soffan och vilar innan det är dags att börja dagen på riktigt. Jag har faktiskt lite känningar i ryggen, men väldigt svagt och bara då och då. Om jag inte känt efter så himla noga hade jag nog inte ens tänkt på det, det är alltså så lite det känns. 

Idag jobbar jag egentligen till fem, men jag funderar på möjligheten att ta komp och gå lite tidigare. I morgon slutar jag fyra och på onsdag går jag hem senast halv två. Efter det kommer jag inte att jobba på väldigt länge. När jag började planera ledigheten kändes 28/2 fruktansvärt avlägset, men nu är jag nästan där. Det känns märkligt och härligt på samma gång. 




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ebba
skriven :

Nu har jag lagt till adressen till din blogg i mobilen, så jag kan kolla den ett par gånger om dagen. Räknar såklart iskallt med att du liverapporterar direkt något händer :D
Fingers crossed och allt det där!

Svar: Tack. :) Jag ska försöka uppdatera när något händer. Det blir ju kul att för en gångs skull kunna uppdatera om något viktigt och inte bara gnälla om halsbränna. Att gå ett par veckor över tiden är ett scenario jag inte riktigt kan ta till mig just nu, även om jag vet att det är stor risk för det. Jag är väldigt redo för livet som förälder nu. Helst nyss. ;)

Jag läste ditt senaste inlägg precis och det var stor igenkänningsfaktor. Inte det där med att vara social och aktiv då (för det minns jag inte ens hur det var), men det där med att inte ha så mycket annat än graviditeten att berätta om. Nu startade jag i och för sig bloggen för att skriva just om min graviditet, men jag hade hoppats orka göra något annat än att BARA vara gravid.

Jag ser fram emot att följa dig och Bulan framöver. :)
mittlivstonartshojning.blogg.se