Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Kärlek

Jag och D har ett ovanligt förhållande. Vi har lyckats hålla ihop som par i lite över två år trots väldigt stort geografiskt avstånd och diverse andra utmaningar. Jag väntar ett barn som bara är mitt, ändå är han kvar. Jag förstår det inte. D  tycker att jag är vackrast i världen och att min bebis är lyckligt lottad som får mig till mamma. Jag kan inte förstå det heller. Särskilt inte det där om att jag skulle vara vacker. 

Igår pratade vi framtid, D och jag. Det är väl mest gällande just framtid vi är ett ovanligt par. Vi älskar varandra djupt, men vi har ingen gemensam plan. Ingen av oss är på väg att flytta till den andres stad och vi pratar egentligen aldrig om flytt längre. Med cirka en månad kvar till förlossning väcks mycket tankar och känslor hos oss båda. När D plötsligt i helgen sa att vi behövde prata svartnade det för ögonen. Det brukar enligt min erfarenhet inte komma något gott efter den frasen. 

Det D ville säga var egentligen ingenting jag inte redan visste, vi har pratat om det förut. Han har en vacker, men rastlös själ och han vet inte hur hans egen väg ser ut. Han har bott utomlands i flera år och funderar ofta på om han borde göra det igen. Han funderar på vad som är hans uppgift på jorden, om han gör rätt saker och om han är en bra människa. Jag kan inte hjälpa honom fullt ut med dessa funderingar, men gällande att han är en bra människa finns det inga tveksamheter.  Det finns ingen bättre, mer kärleksfull eller mer godhjärtad person. Han ville prata om det för att jag ska veta vad han grubblar på och för att jag inte på något sätt ska känna mig förd bakom ljuset.  

Mellan mig och D finns inga löften om evig kärlek så som den ser ut nu. Vi har lovat varandra ärlighet och respekt. Vi är också överens om att vi vill sträva efter att vara en del av varandras liv oavsett hur vår relation kommer att se ut. Ingenting förändras just nu. Vi älskar varandra. Hur relationen kommer att se ut när bebisen kommit får vi se. D vill vara mitt stöd på plats under den första tiden. Han kommer sen att komma hit ytterligare någon gång under våren. Förhoppningsvis kan jag och bebisen åka till D i sommar och stanna lite längre. Det är där vi står just nu. 

D är en unik man. Jag trodde inte sådana som han fanns. Han är min partner och min bästa vän. Han är mitt stora stöd i livet och jag älskar honom. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: