Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

MVC

Igår var jag på MVC. Jag har fuskat lite med järntabletterna i ett försök att skona magen, men det gjorde ingenting. Mitt värde låg kvar på 114 (samma som senast) och allt över 110 är tydligen godkänt. Blodtrycket var 107/68 (tror jag) och vikten stannade på ett kilo mer än senast. Just nu ligger min totala viktuppgång på fjorton kilo. Jag fick godkänt på alla punkter, sen var det bebisens tur. 

Enligt sf-måttet växer bebisen som den ska och följer sin kurva perfekt. Hjärtat slog som det skulle och åtminstone för tillfället ligger hen med huvudet nedåt, ryggen och rumpan pekar åt min vänstersida.  

Efter jobbet igår somnade jag. Jag sov mellan sex och åtta och somnade sen för natten vid tio. Senaste tidens usla sömn har tagit ut sin rätt och jag sov faktiskt ganska bra. Egentligen hade jag behövt sova middag varje dag efter lunch, men det går tyvärr inte. 

Nu blir det som vanligt en lugn kväll i soffan. Det är bara en arbetsdag kvar innan det är helg och tid för återhämtning igen. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: