Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Ny arbetsvecka väntar

Helgen bestod av väldigt mycket vila. Efter att jag och min kompis varit iväg på lördagen behövde jag sova ett par timmar och sen vilade jag resten av kvällen. Söndagen var ännu slappare. Jag var egentligen piggare och började greja lite här hemma, men redan när jag diskat gjorde min axel/skuldra så ont att jag inte klarade att göra något mer. Det onda går lite i vågor och jag trodde jag var bättre, men plötsligt var det som att vänstra halvan av ryggen krampade. Bäst är om jag kan ligga ner och bulla upp med kuddar som stöd. Jag skulle vilja ta någon antiinflammatorisk värktablett, men det går inte med bebis i magen. Det är bara att härda ut. 

Nu väntar en ny arbetsvecka. Jag vet redan att en kollega vabbar åtminstone idag, och vi tar inte in någon ersättare. Jag jobbar till fem och efter jobbet bör jag handla lite. Kylen ekar i det närmaste tom. Det är märkligt hur livet ändrat sig och hur fort det nya blir normalt. Jag minns till exempel inte hur det ät att orka. Till och med att gå till affären och köpa en liter mjölk är ett projekt nu. Jag är så otroligt trött! På jobbet håller jag ihop. Jag pratar varken om hur ont jag har eller hur trött jag är. Jag försöker bara göra det jag ska. Det är så kort tid kvar att jobba. 

På fredag kommer D, världens bästa partner. Han har redan nu börjat packa. Han tänker lämna en del kläder här och bara resa med en mindre väska nästa gång han kommer. Nästa gång... Det är när det är dags för bebisen och eventuellt behöver han åka direkt till förlossningen eller BB då. Han har googlat på vad en ska packa i BB-väskan och förbereder sig inför det som komma skall. Han är en fantastisk man. Jag varken kräver eller förväntar mig något av honom, men jag är oerhört tacksam över att han finns i mitt liv och att han vill vara ett stöd även när bebisen kommer. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: