Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Ont

I natt har jag sovit något bättre än igår. Jag har drömt, men jag har åtminstone inte vaknat på grund av mardrömmar. Jag har däremot vaknat på grund av foglossning och halsbränna och haft svårt att somna om, men mardrömmarna var ruskigt skönt att slippa. 

Igår hade vi uppstart på jobbet och satt mest i olika möten och vid fikabord. De hårda stolarna gjorde inte underverk för mitt klena bäcken precis. Jag har under natten knappt kunnat röra mig i sängen och när jag skulle upp på toa blev jag stående vid sängkanten och visste knappt hur jag skulle kunna ta mig dit. Jag är glad över att jag enbart känner av "framfogen", men just nu räcker det mer än väl eftersom det känns som att någon hugger mig i skrevet med en kniv ungefär. Jag är också glad över att jag är klar med mina förberedelser inför bebisen. Om det är så här de sista veckorna ska se ut med sömnbrist och smärta kommer det nämligen inte att bli så mycket mer gjort här hemma. 

Just nu ligger jag väldigt stilla i soffan. Ligger jag bara i det närmaste orörlig känner jag knappt något av det onda.  Ett litet problem är att jag inte kan jobba från soffan. Jag måste ta mig till min arbetsplats och väl där kan jag inte välja att vara stilla. Jag hoppas på att det ska göra mindre ont när jag kommit upp ordentligt, duschat och så. 

I morgon ska jag till MVC på kontroll. I morgon är det sju veckor kvar till min sista arbetsdag. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: