Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vecka 35

40 dagar kvar till beräknad förlossning. 

28 arbetsdagar kvar innan planerad ledighet. 

Gällande graviditeten har jag nu bara upploppet kvar. Det känns skönt och overkligt på samma gång. Jag vet så klart att jag kan gå över tiden, men oavsett vad så är den här delen av att skaffa barn snart förbi. 

I skrivande stund är nog det mentala tuffare än mina fysiska krämpor. Jag mår bra och oroar mig inte för vad jag har framför mig, men jag har svårt att fokusera på annat än det som komma skall. Att gå till jobbet och göra vad jag ska där är en utmaning. Jag har dock gjort valet att jobba så länge jag kan, så det är bara att bita ihop och kämpa på. Det kommer att vara värt det. Dels är det jag rör mig på jobbet den enda "motion" jag får, tiden hemma utan bebis hade nog blivit lång, jag slösar inga föräldradagar och ekonomiskt är det också bra om jag kan jobba. Jag mår alltså inte dåligt av att gå till jobbet, det hade bara varit så väldigt skönt att slippa. 

Nu är det i alla fall två dagars vila innan ny arbetsvecka. Idag ska jag luncha med en kompis. Hon har varit bortrest, så vi har inte setts på några veckor. Jag har en Babybox att hämta ut på ett Ica Maxi, men någon sådan butik finns inte i min stad. Jag tänker därför förena nytta med nöje, så jag och min kompis åker till grannstaden för lunch och tar då vägen om Ica Maxi. Ett tag tänkte jag strunta i att hämta ut boxen, men detta känns som en bra lösning. En liten road trip. Jag tycker det är så spännande att öppna Babyboxar. Det känns lite som julafton och de brukar innehålla någon riktigt bra sak. Detta är min fjärde och sista. 

Efter dagens utsvävningar kommer jag att behöva vila. Jag vet att det är så, så jag tänker inte ens försöka orka något mer. Det innebär att söndag blir städ- och diskdag. Den här veckan har jag varit ganska duktig på att hålla ordning, så ingen större sanering krävs. 

Nu ska jag bara ligga kvar i min sköna säng en liten stund till, sen är det dags att börja dagen på riktigt. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: