Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Fredag...

På fredag är det dags. Jag ska ge mig iväg med 7,5 kg bebis, en enorm ryggsäck och en barnvagn. Dessutom ska jag ha med en tygkasse med lite matsäck, leksaker, blöjor och extrakläder. Förhoppningen är att slippa öppna ryggsäcken och ha det som behövs för själva tågresan i tygkassen. Tio timmar på tåg. Vad i hela friden har jag gett mig in på?

Resan är viktig för mig, annars hade jag inte valt en så lång tågresa som premiärtur. Vi ska åka till D och tillbringa tre veckor i hans stad. På hemvägen åker D med oss och så har vi en helg här också. Det är skönt att veta att jag har hans hjälp under den tågresan i alla fall. 

Det som bekymrar mig mest är nog hur jag ska komma på och av tågen med all packning. Jag har tänkt till och det bör gå bra, men det är svårt att veta säkert. Sen beror det på hur hjälpsamma medresenärer och tågvärdar är. Jag KAN bära allt själv, men det vore ju lättare med lite assistans. Det är dock inget jag räknar med. 

Jag oroar mig nog mer än jag behöver. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig. Det ÄR en lång tågresa, jag HAR mycket packning och en bebis som aldrig åkt tåg förut, men jag tror innerst inne att det kommer att gå bra - annars hade jag ju inte åkt! L tycker om bärselen och famnen, därför tänker jag att hon kommer att må gott under resan. Varje etapp är ett par timmar, sen är det bensträckare och tågbyte. Vi klarar detta. Jag och L. Sen min lilla familj samlad. D, katten, L och jag. 



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: