Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Utveckling och annat

Det var inte bara tur när Lilla L lyckades vända sig från rygg till mage. Hon hade en stillsam dag dagen efter den första vändningen, men nu tumlar hon runt så fort jag lägger henne på golvet. Ibland fastnar ena armen under kroppen, men hon börjar få ordning på det också. Hon vill helst ligga på mage hela tiden, men hon orkar inte det. Problemet är att hon inte förstår det själv, så hon blir både arg och ledsen när jag lägger henne på rygg för en stunds vila. 

Jag har börjat få lite problem med maten. Jag vill äta nyttigt, men jag prioriterar inte ätande. Ibland när L sover väljer jag att vila istället för att fixa ordentlig mat. Jag blir inte sugen på något heller. Jo, godis, men det brukar jag försöka låta bli. Jag måste skärpa till mig. Om inte annat för Lilla L:s skull. Jag vill att amningen ska fungera länge till och då är det viktigt att jag sköter kosten. 

Jag gick upp tjugo kilo under min graviditet. Jag har gått ner det mesta, men har ungefär fyra kilo kvar. Jag känner ingen stress att bli av med det sista överskottet, det får bli när det blir. Jag går promenader och gör mina rehabövningar, det får räcka så länge. Jag skulle vilja gå lite längre promenader, men jag har problem med barnvagnen som gör att jag tappar lusten till det. Barnvagnen är en helt egen historia. Jag får återkomma med den följetången. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: