Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Utveckling

Det är så häftigt att se en alldeles ny människas väg från skrynkligt litet knyte till en varelse med stark vilja och härlig personlighet. Varje dag med L är en otrolig lyx.

L sover oftast hela natten. Ibland vaknar hon till och vill ha lite att äta nån gång mellan två och tre, men är då klar efter kanske tio minuter. Hon somnar för natten redan vid sex/halv sju och sover sen till cirka halv fem. Hon brukar vara vaken en till två timmar i taget och sen sova ungefär en halvtimme. 

L är så vansinnigt nära att kunna vända sig från rygg till mage nu. Det borde hända vilken dag som helst. Hon är plötsligt intresserad av magläge, något jag aldrig trodde skulle hända.   

Jag tänker ibland att folk nog tror att jag förskönar verkligheten när jag berättar att L somnar tidigt, sover i stort sett hela nätter och alltid vaknar med ett leende, men det är alldeles sant. Hon är en väldigt nöjd och välmående bebis som sällan gråter. 

Jag tänker ofta på huruvida jag ska försöka ge L ett syskon eller inte. Det ligger i så fall två år framåt i tiden och det är inget jag måste bestämma nu, men tänker på det gör jag. Ena stunden tänker jag att L är en så fantastisk bebis att jag är helt nöjd med att ha ett barn. Andra stunden tänker jag att eftersom L är så underbar så vill jag ha minst tio barn till. Så många barn blir det förstås inte, men en knodd till om ett par år är inte omöjligt. Om kroppen kan vill säga. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: