Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

En bättre dag

Efter en halvtuff natt med magknip och kaskadkräkning tog lilla L sovmorgon. Klockan tio mötte vi sen upp min kompis för långpromenad. Efter promenaden har vi bara vilat i soffan. Jag lyckades sova en stund också. Idag har jag inte känt mig som en dålig mamma. 

Det är så skönt att kunna gå promenader igen. Kroppen är förstås chockad efter att ha varit orörlig så länge, men nu kan formen bara bli bättre. Jag gick upp tjugo kilo under graviditeten och jag har cirka tio kilo kvar att hantera. Det får ta den tid det tar, men jag vill gärna kunna ha mina vanliga kläder igen. Helst ganska snart. Jag använder fortfarande mina gravidjeans och jag slipper gärna köpa nya. Kroppen gör lite ont efter långpromenader, men det är nog inte så konstigt. Dagens promenad var på över 12.000 steg. Det var väl vad jag gick på en vecka under graviditeten. Vikten får som sagt ta den tid det tar, men jag vill bli starkare för både min och lilla L:s skull. 

Överallt i lägenheten ligger små frottéhanddukar som en extra inredningsdetalj. Jag hade inte klarat mig utan dem och jag har bett D köpa med sig ett gång till när han kommer. L kräks. L äter lite slarvigt så det rinner runt munnen på henne. Ibland släpper hon taget så hastigt att det sprutar mjölk åt alla håll. Torka, torka, torka. Frottéhanddukarna ligger på topplistan av saker jag behöver till bebis och jag kan varmt rekommendera dem till andra. 

(null)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: