Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Förlossningen del 2

När jag kom till förlossningsavdelningen visste jag inte om jag skulle lämna bb-väskan i bilen eller inte. Att förlossningen startat trodde jag i och för sig vid det här laget, men jag var säker på att de skulle säga att jag skulle åka hem och avvakta. Jag valde ändå att ta med väskan till slut. 

Jag blev visad till ett rum där en gullig barnmorska kopplade ctg. Bebisens hjärtljud pendlade väldigt, men det var tydligen normalt. Även värkarna mättes. När barnmorskan tittat på kurvan konstaterade hon att jag hade värkar, men att de var oregelbundna. Nästa del i bedömningen var en gynundersökning. Barnmorskan såg förvånad ut när hon meddelade att jag öppnat mig. Jag hade öppnat mig ganska mycket till och med och hon tyckte det var konstigt att jag kunde vara så cool. Jag hade fortfarande inte särskilt ont, men jag hade öppnat mig 5-6 cm. Det var verkligen dags nu och jag visades till ett förlossningsrum. Jag skulle alltså föda barn och det väldigt snart. Det var iaf vad vi trodde då. Klockan var nog strax efter halv elva när jag kom in på förlossningsrummet, fortfarande pigg och glad. Tio i elva gick vattnet med ett märkligt knäppande ljud och samtliga inblandade tänkte nog att bebisen skulle vara ute lagom till lunch. Så blev det inte...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: