Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Närhet

Just nu behöver lilla fjompan så otroligt mycket närhet. För stunden sover hon i sin säng, men annars är hon helst i famnen. Det är så mysigt att ha den lilla varma kroppen nära, men jag får inte så mycket gjort. Jag har inga krav på att jag ska hinna med en massa saker, men kläder är ju trevligt att ha på sig. 

Det är nog inte jättemycket som skiljer mig från "parföräldrar" för tillfället. De flesta är ju själva dagtid när de första två veckorna passerat. Det som är skillnad är väl att ingen kommer och löser av mig framåt kvällen. Det gör mig ingenting, men det gör så att jag måste vara mer på hugget liksom. Jag försöker vila när Lilla L sover, men det är ju andra saker som behöver fixas också. Jag tror att jag kommer hitta någon slags balans så småningom. Vissa saker behöver jag göra, typ äta, men annat får vänta. Att ha en bebis i famnen större delen av dygnet är ett väldigt effektivt sätt att begränsa intaget av föda. Fortsätter det så här kommer jag ha gått ner mina graviditetskilon på nolltid. 

Igår var vi på BVC. L vägde in på 4110 g. Längden var fortfarande 52 cm, men det beror nog lite på hur mycket den som mäter drar i barnet i fråga. På förlossningen drog de ut henne ganska ordentligt, BVC-sköterskan var lite försiktigare. Hon växer i alla fall som hon ska och det är ju skönt. Naveln har läkt jättefint så här långt och är snart helt färdigläkt. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 M
skriven :

Mitt absolut bästa tips är en bärsjal, var det enda sättet för mig att få nåt gjort när min son bara ville sova på mig hela dagarna.

Svar: Tack för tipset! Jag hade faktiskt tänkt köpa en, men så fick jag en bärsele av en kompis och tänkte att jag skulle testa den först. Jag vet inte om L behöver växa till sig lite för att selen ska passa bättre kanske, för vi får verkligen inte till det. Jag har skickat en familjemedlem att köpa en bärsjal nu, så jag bör ha en i min ägo relativt snart. :)
mittlivstonartshojning.blogg.se