Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sömnkvalité

Dottern sover fantastiskt bra på nätterna. Hon behöver äta ett par gånger och hon knorrar ibland, men i övrigt sover hon gott. Helst skulle jag vilja samsova, men jag vågar inte på grund av risken för plötslig spädbarnsdöd, att hon ska få vårt täcke över ansiktet, hamna under någon av oss eller så. Jag får ångest bara av att tänka på att jag skulle kunna skada henne. Hon sover alltså i sin egen säng, men framåt småtimmarna tar jag över henne till mig och D. Då är jag tillräckligt vaken för att kunna ha koll. Konstigt nog är min sömn bättre än någonsin. Trots att jag vaknar av minsta lilla fis eller hickning från dottern, så sover jag otroligt effektivt när jag sover. 

Igår blev jag lite känslosam. Jag har helt sluppit "tredagarsgråten", men är väl något blödigare än vanligt rent allmänt. Igår blev dottern en vecka gammal. Jag återupplevde dagen genom att läsa sms-konversationerna jag hade med D, systrarna och min kompis, och så tittade jag på mina foton. Detta med att bli mamma är så stort! Jag är helt överväldigad av alla kärlek till dottern och till D. 

Nu knorrar hon, lilla fjompan. Jag måste gosa lite med henne. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: