Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Tuff dag

Vi lyckades! Dottern somnade i sjalen! Efter 40 minuter fick jag dock lossa på sjalen och lägga ner henne. Hon blev så varm att svetten rann från henne. Jag blev lite besviken. När vi väl fick det att funka uppstod ett annat problem som jag inte riktigt vet hur vi ska lösa. Det känns inte optimalt att hon blir så himla varm, men egentligen inte konstigt heller. Det är ganska tjock trikå och hon sitter under tre lager tyg. Dessutom sitter hon tryckt mot mig. Kanske hjälper det om hon bara har blöja på sig?

Vi har varit på långpromenad också. Ganska vågat nu när dottern är lite smått labil. Första brytet kom ganska tidigt. Jag lyfte upp, tröstade och sen kunde vi gå vidare. När vi var max tio minuter hemifrån var härdsmältan ett faktum. Det stackars flickebarnet grät otröstligt och stora tårar rann nedför det vackra lilla ansiktet. Det blev nödamning på en bänk trots kylan, sen var min lilla avkomma så pass nöjd att vi hann hem innan nästa känslostorm. 

Resten av dagen har vi sen legat i soffan. Ena bröstet uthängt och lilla L tätt, tätt emot. Hon har sovit mycket, jag en del. Jag kände mig helt urlakad. Till slut behövde jag äta något. Pizza från frysdisken. Med en hand. Gråtande bebis vid bröstet. Nu är ordningen återställd och vi ligger i soffan igen, precis som hon vill ha det. Min älskade lilla unge. 

Det har varit ganska utmanande att vara förälder idag. Jag känner mig usel när jag inte kan trösta lilla L, när jag känner mig usel blir jag ledsen och när jag blir ledsen känner jag mig ensam. Jag har känt mig ynklig kort och gott. Och så har jag tyckt synd om L som fick just mig till mamma.  

(null)

Här tog vi paus. Varmt var det inte, men vad ska en göra? Bebisen behövde mat och bebisen fick mat. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: