Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vardag

Vi har hittat nån slags vardagslunk, lila L och jag. Vi vilar en hel del och gosar mycket. Idag var vi uppe vid sju, men ett par timmar senare har båda fortfarande pyjamas och hon sover gott på mitt bröst. De här stunderna är så mysiga. Visst hade jag kunnat testa att lägga henne i sängen och sen förhoppningsvis hinna städa eller något, men jag har faktiskt inte lust. 

I morgon behöver vi tvätta igen. Det blir inte riktigt lika mycket tvätt som senast eftersom jag då tvättade en massa nya, oanvända  kläder också. Dessutom har jag blivit bättre på att förutse kräkningar och nedkissningar, så det är en hanterbar tvättkorg som väntar oss. 

Natten mellan torsdag och fredag kommer äntligen D till oss. Vi har inte gjort upp några stora planer, vi vill bara mysa. Det ska bli så underbart att vara tillsammans igen. Till sommaren ska jag och L åka till D. Så är i alla fall planen. Jag har köpt en ny vagn som är lite nättare och som bör funka att åka tåg med. Jag behövde ändå en vagn som jag får plats med i bilen. På grund av banarbeten har SJ inte släppt resorna ännu, så hur byten och så kan komma att se ut vet jag inte för tillfället. Nio timmar på tåg med bebis. Det kan bli hur spännande som helst. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: