Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Det gick bra!

Det gick bra på bvc. Läkaren ställde lite frågor och undersökte Lilla L för att sen konstatera att han inte kunde se något sjukligt med hennes rygg och nacke. Hon är stark och håller huvudet rakt när hon sitter. 

Det är klart att det var en enorm lättnad att få "godkänt", men samtidigt gick besöket så snabbt. Redan i bilen började jag fundera på om läkaren verkligen tittat ordentlig. En av frågorna han ställde var om L skrattar och ler. Leendet har hon haft länge, men hon får inte till något skratt ännu. Är det något jag bör oroa mig för? Jag funderar över bilderna jag visade. Jag missade att visa bilden när hon böjer sig som mest. Hade läkaren tänkt annorlunda om jag visat just den bilden? Han frågade om hon upptäckt sina händer. Upptäckt? Jag svarade ja grundat på att hon suger på tummen (tummarna) och kan gripa leksaker och snuttefilten. Var det så han menade?

Intellektuellt vet jag bättre, men känslomässigt kan jag inte se logiskt på saker och ting. Sköterskan igår fick fart på katastroftankarna och nu måste jag ta kontrollen över dem. Jag vet att jag kan, men att en bvc-sköterska reagerade så som hon gjorde är svårt för mig att släppa. 

Lilla L är en glad bebis som utvecklas som hon ska. Hon är världens bästa unge och jag ska inte låta en ogenomtänkt kommentar om hennes nacke få förstöra något. Jag vet att sköterskan menade väl och nu ska jag släppa detta. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maja
skriven :

Åh, det är ju så svårt att få stopp på orostankarna när de väl börjat snurra! Fattar precis

Svar: Det som gjorde det extra svårt var att det var sjukvårdspersonal reagerade så som hon gjorde. Det var som att hon bekräftade mina rädslor. Jag tänker ibland att min bebis är för bra för att vara sann, att det måste komma något bakslag. När sköterskan reagerade över nacken var det som att jag väntat på något sånt. Det känns bra att höra att du förstår. Tack. Idag känns det mycket bättre, men oron ligger liksom och lurpassar. Jag har gett mig själv googlingsförbud gällande bebisrelaterade saker. Jag kan inte hantera alla skräckscenarion som dyker upp bland sökträffarna. Några dagar till utan att googla så är jag tillbaka på banan fullt ut.
mittlivstonartshojning.blogg.se