Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Drömmen vore...

Drömmen vore att ha tvättmaskin, diskmaskin och hiss. Jag har klarat åtta månader som förälder utan dessa saker, men igår när L kräktes igen kände jag att jag inte fixar detta. Det vet jag ju att jag egentligen gör, men det är så mycket jobb! Sen blir jag så ledsen över L:s kräkningar. Jag funderar på vad hon ätit, hur mycket hon ätit, vad jag ätit... Slutsatsen är alltid den samma. Jag känner att det är mitt fel att hon kräks, men jag förstår inte varför. Småkräkningar har hon slutat med, de lite större är kvar. Jag tror inte det är något att oroa sig för eftersom L går upp i vikt som hon ska, men ändå. Andra bebisar verkar inte kräkas som hon gör. 

Just nu hänger handtvättade bebisplagg på tork i badrummet. Nedkräkta filtar och lakan ligger ute på balkongen. L kräktes rejält precis när hon var på väg att somna igår, men tvättstugan får vänta till idag. Sex tvättpass per månad är max vad jag kan få. Det är digital bokning och tidsstyrt lås, så jag har ingen möjlighet att fuska till mig mer tid heller. Jag kan alltså inte gå ner och tvätta bara två filtar, utan det är projekt "tömma tvättkorgen" som gäller varje gång jag bokat. 

Jag funderar på hur det blir när jag börjat jobba och L går på förskola. Hur ska jag lösa all tvätt då? All tvätt som lär bli när hon slutar med blöja? Magsjuka och kiss i sängen? Jag vill ha grannlägenheten som är en trea, men det löser inte tvättsituationen. Här är små badrum och det finns inte utrymme för egen tvättmaskin. Egentligen har en bara fyra tvättpass per månad, men för en liten peng kan en få två pass till, det är allt. 

Jag måste ta mig en ordentlig funderare på framtida boende. Grannlägenheten har badkar. Kan jag isf göra mig av med badkaret och få plats med en liten tvättmaskin i stället? Borde jag flytta någon annanstans trots att det är här jag trivs och vill bo?

Igår somnade jag strax innan halv nio. I morse gick vi upp halv fem. Jag borde lägga mig tidigt lite oftare med tanke på hur mycket enklare det var att gå upp, men samtidigt vill jag behålla lite av det som är min tid. Det är otroligt intensivt med L på dagarna, så jag behöver en stund på kvällen när jag ser ett tv-program eller så. Jag antar att det gäller att hitta den perfekta balansen. Nån gång ibland kan jag väl se till att komma tidigt i säng. Kanske. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: