Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Måndagshandlingen

Den nyöppnade matvaruaffären har lägre priser på blöjor än min vanliga affär. Idag hade de dessutom "ta tre, betala för två". L:s storlek  var slut och skulle komma in under dagen trodde de, så jag köpte storleken större. Jag har i och för sig ingen bra plats att förvara dem på, men det får lösa sig. Mina föräldrar ska hålla utkik efter nuvarande storlek och eventuellt köpa åt mig. I vanliga affären hade det kostat mig 345kr, nu blev det 198kr. Jag gillar den typen av kap. Det är väldigt välkommet då jag inte direkt är rik under föräldraledigheten. 

L är nästan åtta månader nu och enligt BVC:s lilla receptbok är det okej att ge korvstroganoff. Jag började laga det efter shoppingturen, men L hamnade akut på svältgränsen så jag fick avbryta. När hon ammats och somnat gjorde jag klart. Det ska bli spännande att se senare om hon gillar det. Det blir ny smak för henne och dessutom en utmaning för oss båda gällande konsistensen. Jag har hackat och mosat lite, men inte kört i mixern. Hon behöver tuggträning och jag behöver träna mig på att ge henne små mjuka bitar utan att få ångest. 

Jag är livrädd för att L ska sätta i halsen. I föräldragruppen på torsdag ska vi prata mer om mat (tror jag) och då ska jag fråga om mat i bitar och risker med detta. Den åttonde november ska jag på barnhjärt- och lungräddning. Det tar väl inte bort min rädsla, men det skadar inte att vara säkrare på hur jag ska bete mig om olyckan är framme. 

Strax ska L till doktorn och prata om eventuell äggallergi. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: