Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sömn!!!

L sov inte så mycket under dagen igår. Vid kvällsgröten gick hennes ögon i kors och hon såg ut att kunna somna sittande. När pyjamasen var på kom hon in i andra andningen och var helt tossig, för att sen slockna tvärt strax innan sju. Jag ammade henne vid tio, sen sov hon tills hon ville ära igen halv fyra!!!! Jag vaknade till då och då av att hon gnydde i sömnen, men jag behövde inte gå upp. L hade svårt att somna om när hon ätit, men jag fick nog 1,5 h sömn till, hon något mindre. Så här bra har vi inte sovit sen i juni tror jag!

Läkarbesöket igår gick bra. Jag gillar barnläkaren. Rådet vi fick är att låta L få lite, lite mat som innehåller ägg, typ nån smula pannkaka. Vid reaktion fortsätter vi utesluta ägg, går det bra kan vi sakta utöka. Det samma gäller mig. Det vi ska vara lite vaksamma på är fisk. Tydligen "ska" man introducera plattfiskar först, sen lax och sist torskfiskar. Det hade med äggviteämnen att göra, och torsk skulle visst innehålla mest av det. Lax äter L sen ganska länge tillbaka, och hon har inte reagerat på det.  Enligt läkaren är det också bra att tidigt och sakta introducera nötter och jordnötter. Jag fick rådet att börja ge pyttelite jordnötssmör. Jag har tänkt att både äggtest och jordnötstest ska ske när vi har sällskap. Det känns lite säkrare om vi behöver åka till akuten. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: