Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Totalt äggfri kost

Nu har jag pratat med BVC. De var av annan åsikt än läkaren på vårdcentralen. Allergiutredning kan tydligen inte göras på så små barn och tills vidare är det totalt äggfri kost som gäller. Även för mig alltså, trots att läkaren igår sa annorlunda. Den 22/10 har vi tid hos barnläkaren. 

Jag har ju ätit ägg utan att L reagerat, men nu vågar jag inte chansa. Det är bara lite mer än två veckor till läkarbesöket och fram tills dess är det inga som helst problem att låta bli. När jag berättade om L:s kräkningar för sköterskan (som inte lyssnade ordentligt) föreslog hon att jag helt skulle utesluta mjölkprodukter också. Då höll jag på att börja gråta. Behövs det så gör jag det utan att tveka, men inte på så lösa grunder. Sköterskan hade nog tyckt sig höra att L kaskadkräks vid varje måltid, men så är det ju inte. När jag igen förklarade vid vilka tillfällen kräkningarna kommer ändrade hon sig och sa att det är överskottskräkningar. Jag fick känslan av att sköterskan hade så fullt upp med att prata eller tänka ut vad hon skulle säga härnäst att hon inte lyssnade på vad jag sa. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: