Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vikt och annat

Jag gick upp 20 kg under min graviditet. Jag har  gått ner allt och lite till ochväger nu två kilo mindre än när jag blev gravid. L är som ett litet bantningspiller. Jag ser till att inte handla hem godsaker som går att småäta. Hon ser till att jag inte hinner  fixa en massa mat eller äta större måltider än nödvändigt.  Min "diet" består till stor del av kaffe och ostmacka.  

Min kropp har återhämtat sig bra efter graviditeten, men jag har fortfarande lite lös hud och jag har tappat muskelmassa eftersom jag inte tränat på så länge. Jag har tyvärr slarvat med övningarna från fysioterapeuten senaste tiden. Det är svårt att få till övningarna när L är vaken, och när hon sover orkar jag inte. 

L sover fortfarande inget vidare. Trots rejält kvällsmål innan hon somnar vill hon ha bröstet stup i ett, natten igenom. Det handlar alltså inte om hunger, utan om tröst och närhet. Jag brukar försöka få henne att somna om utan bröstet, men det lyckas bara ibland. Jag tänker inte bråka om det just nu, utan prioriterar min egen sömn och tänker att det nog löser sig så småningom. Jag ammar henne mer eller mindre i sömnen, så nattamningen ger mig ändå vila. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: