Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Det hjälper inte att gråta...

...men nyss var tårarna inte långt borta.  

BVC-läkaren sa att bebisar får äta "efter behag", men min dotter kan uppenbarligen inte hantera det. Hon åt en portion gröt till kvällsmat. En timme senare började hon bli trött och ville ha bröstet, men hon hann knappt lägga sig till rätta innan hon kräktes. Jag har handtvättat tre bodies idag pga bajs. Vi tvättade i förrgår men tvättkorgen är redan full av nedkräkta filtar, handdukar och kläder. När kvällens kräkincindent inträffade blev jag så jäkla ledsen. L kräks ytterst lite dagtid, det är  snuttandet vid läggdags som blir för mycket. Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte kan se till att hon äter lagom mängd.  

Nu sover L i sin säng, så tvättstugan får vänta tills i morgon. Det är digital bokning i min tvättstuga. En kan inte boka fler tider än tillåtet och har en inte bokat kommer en inte åt maskinerna. Från början har en fyra pass i månaden, men jag har köpt till pass och har maxantalet, det vill säga sex tvättpass i månaden. Det går, men jag är ganska less på all handtvätt som blir emellan. 

Jag tycker synd om L när hon kräks och jag känner mig otillräcklig för att jag inte kan hjälpa henne fort nog. Jag brukar torka av henne det värsta, få av mig själv mina nedkräkta kläder, vid behov torka av soffan eller annat som kommit i vägen och sen blir det äntligen hennes tur. Efter det får hon vänta igen medan jag sköljer av hennes kläder och gör klart. Hon väntar snällt, men jag känner mig ändå usel. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: