Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Kalas och annat

L är ingen kvällsmänniska, men det fungerar ändå allt bättre med kalas. Hon har svårt att komma till ro bland allt folk, men igår lyckades hon både äta och somna under festligheterna. Hon vaknade när vi hurrade för födelsedagsbarnet, men det var ändå läge för pyjamas och amning, så det gjorde inget. 

Jag har ställt L:s spjälsäng närmare min säng nu. Vi bor i en etta, så den stod inte särskilt långt bort innan heller, men nu står den alldeles intill. Jag har varit uppe med henne tre gånger i natt, men ett par gånger lyckades jag få henne att somna om genom att klappa på henne genom spjälorna. Jag slapp alltså gå upp! Jag hoppas att hon ska förstå att jag är nära och därför sova lugnare. Inte vet jag om det kommer att funka, men jag vill testa något nytt. 

Nästa helg kommer D. Det känns som att det var evigheter vi sågs och jag längtar. Det är så mysigt när hela familjen är samlad. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: