Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Ont

Efter förlossningen fick jag väldigt ont i fötterna. Jag skyllde det på att de fått bära alldeles för tungt, jag gick ju upp tjugo kilo på relativt kort tid. I perioder har fötterna varit nästan bra, men värken och ömheten kommer tillbaka och fler leder har drabbats allt eftersom. Fötterna var som sagt först, sen drabbades knogar och fingerleder. Efter det ryggen, sen höger knä och senast höger armbåge. Allra värst är det på morgonen. Jag är stel och det gör ont vid rörelse. 

Jag har läst att en kan få ont i leder på grund av hormoner och att det i så fall går över när en slutar amma. Jag har också läst att en graviditet kan trigga igång reumatism. Jag vet inte vad jag ska tro, men ont gör det. Jag ska försöka vänta med läkarbesök tills jag ammat klart, fast vissa dagar har jag så ont att jag överväger att kontakta sjukvården tidigare. Jag tar en dag i taget. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: