Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Sömn?

Vi får inte riktigt till det där med sömnen, fjompan och jag. Hon hinner knappt med att sova på dagarna på grund av krypträning och allt annat viktigt. Hon kämpar emot sömnen allt vad hon kan trots att hon är övertrött. NU sover hon däremot. Det är jättetokigt eftersom det är så nära inpå vad jag tänker är läggdags. Jag är dålig på att sova när L sover och går nu runt på ren viljestyrka. 

Jag menar inte att gnälla, jag konstaterar bara att små uppgifter varit utmanande de senaste dagarna. Jag har startat kaffebryggaren utan att ha lagt i pulver. Jag har startat micron med det frusna brödet kvar på diskbänken. This too shall pass, men just nu är det bara mosigt i huvudet. Jag ligger i soffan, oförmögen att ta mig för något vettigt. Jag funderar på om jag bör väcka min lilla avkomma snart. Väcker jag henne lär hon bli arg som en bålgeting. Väcker jag inte henne finns det en risk att vi får en extremt tidig morgon. 

Jag hoppas och tror att vi hittar fungerande rutiner snart. 

(null)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: