Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

This too shall pass

Trots usel sömn för oss båda har vi tagit oss igenom dagen. L har sovit korta stunder då och då, men någon längre vila har det inte blivit. Hon fick i sig gröt till lunch, men av biffstroganoffen som serverades till kvällsmat blev det bara ett par skedar. Lite senare testade jag att ge välling och tänk, det funkade plötsligt! 80 ml havrevälling sörplade hon i sig och somnade sen i babysittern. 

Tjugo minuters powernap blev det, sen vaknade L och snorade vidare. Ledsen och lite febrig har hon suttit i min famn. Jag har haft henne i bärselen vandrat runt i lägenheten, men så ville hon ha bröstet. Jag tänkte att hon nog skulle somna och att jag sen skulle få i mig lite mat. Hennes ögonlock blev tyngre och tyngre. Ögonen gick i kors. Just när jag trodde hon skulle somna kräktes hon över oss. Mycket. Ett par skedar biffstroganoff är tydligen tillräckligt för att ge kraftigt färgade uppstötningar. Det vet jag nu. Tur att vi har tvättstugan i morgon. 

Efter omfattande sanering har lilla hönan gått in i andra andningen. Hon är hyperaktiv och ålar runt på golvet. Jag är ganska sliten, men this too shall pass. L är i alla fall lite piggare gör stunden och det är det viktigaste. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: