Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Mammografi och potta

Igår morse ringde jag bröstmottagningen och berättade om knölen jag hittat i bröstet. Redan på eftermiddagen blev jag uppringd och erbjuden en tid idag klockan tio. Det var en sådan lättnad att bli tagen på allvar och dessutom få en tid så snabbt. 

Mamma och pappa följde med mig till mammografin. Jag behövde hjälp med passning av L och de fick välja om de ville passa henne hemma hos sig eller följa med. De valde att följa med. Pappa tänkte lite längre än vad jag gjorde. Jag tänkte bara på att det skulle vara så enkelt som möjligt för dem att vara barnvakt, han tänkte på att jag skulle slippa vara ensam. Han är klok, min pappa. 

Undersökningen gick bra. De var noggranna och kollade med både mammografi och ultraljud. Knölen visade sig vara en lymfkörtel och allt var helt normalt. Läkaren tyckte att jag gjort helt rätt som kontaktat sjukvården och sa att det bara är att ringa om en hittar något avvikande. 

Nog om det. 

För ett par dagar sedan tog jag fram pottan till L. Jag testade att sätta henne på den - och hon kissade! Jag trodde det var ren och skär tur, men hon har upprepat bedriften flera gånger sedan dess. Hon kan inte tala om att hon behöver gå på pottan, men har jag bara rätt tajming verkar hon förstå vad hon ska göra när hon väl sitter där. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: