Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Snart så...

I morgon klockan tre slutbesiktas lägenheten vi ska flytta till och när det är gjort ska jag få nyckel. Som uppladdning har vi tvättstugan. Jag tänkte att vi kunde tvätta lördag eller söndag, men en bajsincident gjorde att jag ändrade planen. Tvätt är precis vad jag behöver hålla på med i flyttkaoset. Eller inte. 

Jag planerar att börja bära över saker till nya lägenheten redan i morgon. Hur mycket det blir beror på min ettåriga medhjälpare som tyvärr verkar ha tajmat in en utvecklingsfas lagom till flytten. På fredag får jag hjälp av mina föräldrar och en kompis, då går "flyttlasset" på riktigt och i helgen städar jag inför slutbesiktning. 

Det blir inget finlir eller försök till ställa allting på rätt plats när vi flyttar. Allt vi äger och har ska bäras över till nästa lägenhet så här blir tomt och städningen kan påbörjas. Resten får jag pilla med över tid. 

Jag har bott här i nästan halva mitt liv. L har bott här i hela sitt. Oj, vad mycket vatten som flutit under broarna under de nära arton år detta varit mitt hem. (Grannen som flyttar har bott här i fyrtio år. Det är längre tid än jag ens levt!) Undrar hur många gånger jag kommer att sätta nyckeln i fel dörr innan nya lägenheten känns som vår. Hur som helst. Det kommer att kännas konstigt, men vi är mentalt redo att flytta nu. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: